آموزش باید منجر به تغییررفتار شود تا آن را اثربخش بدانیم. برای اثربخش کردن آموزش باید سرپرستان مستقیم را بیش از پیش درگیراین فرآیند کنیم. سرپرستان مستقیم، قبل از آموزش کارکنان شان باید:
1-هدف از آموزش را دقیق و روشن کرده و برای کارمندی که او را به آموزش می فرستند تبیین و توجیه کنند.
2-به کارمند بگویند چرا او را برای این دوره یا برنامه خاص آموزشی انتخاب کرده اند و این آموزش چه ربطی به کارمند و چه نفعی برای او دارد.
3-آنچه انتظار دارند که کارمند از دوره آموزشی کسب کند و همراه خود به سازمان برگرداند را مثل یک سوغاتی که از مسافر یک سفر انتظار داریم به اوسفارش دهند تا بتوانند بعد از سفر( آموزش ) از او مطالبه کنند.
   
آنها بعد از آموزش هم باید 3 سئوال از کارمندی که از آموزش برگشته طرح کنند:
1-چه آموخته ای؟
2-بر اساس آنچه آموخته ای می خواهی چه کار جدیدی را آغاز کنی یا چه تغییری در نحوه انجام کارت بوجود بیاوری؟
3-از من که مافوقت هستم چه اختیار، امکان، فرصت یا حمایتی می خواهی که تغییر مورد نظرت را تمام و کمال به نتیجه برسانی؟
فکرنمی کنید اگر هر سرپرست مستقیمی این کارها را قبل و بعد از آموزش کارکنانش انجام دهد، آموزش ها اثربخش تر و مفیدتر از آب درآیند؟


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: آموزش ,کارمند ,اثربخش ,سرپرستان ,سرپرستان مستقیم ,آموزش باید
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اخبار مهاجرتی کانادا رهیاب کارت شرکت مسافربری تعاونی ۵ کیان سفر پاسارگاد سلماس گردشگری به سبکی جدید هلدینگ عظیم کالا Onix انقلاب آموز دانلود کتاب حقوق اساسی 3 حسن خسروی pdf آموزشگاه موسیقی در تهران خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر